Apek, 23, berkata, memandang para atlit kini dilihat sebagai selebriti dan juga idola masyarakat, penjagaan diri amat penting kerana ia dapat menonjolkan imej positif ke mata umum seperti mana yang diamalkan oleh kebanyakan atlit luar negara.
“Pada pendapat saya, masyarakat sudah mula melihat atlit negara kita terutamanya mereka yang terlibat dalam sukan bola sepak sebagai idola. Jika selebriti sukan ini menjaga penampilan masing-masing, tentu sahajalah akan sedap mata memandang.
“Malah, saya percaya penampilan yang menarik juga mampu memberi semangat dan keyakinan untuk seseorang itu beraksi dalam perlawanan,” katanya selepas diumumkan menjadi duta produk lelaki jenama Brylcreem di Hotel One World, di sini, Selasa.
Tambah Apek, ikon pemain bola sepak seperti David Beckham juga memberikan inspirasi buatnya dalam penggayaan rambut serta fesyen pakaian.
Sementara itu, pemilihan Apek sebagai duta gel rambut Brylcreem benar-benar menggembirakan memandang sejak dahulu lagi, dia sering menggunakan produk itu sebelum beraksi di padang.
“Jujur saya katakan, sudah lama saya memakai jenama Brylcreem dan tak sangka pula kini saya menjadi duta kepada produk ini.
“Saya teruja kerana diberi peluang seperti ini, lebih-lebih lagi dapat menyertai barisan bintang sukan lain terutamanya David Beckham untuk mewakili Brylcreem di Malaysia,” tuturnya.
Sementara itu Pengurus Pemasaran Bahagian Rambut Malaysia dan Singapura, Unilever (M) Holdings Sdn Bhd, Ashlee Ng berkata, pemilihan Apek amat sesuai dengan keinginan Brylcreem di mana Apek memiliki gaya dan pesona tersendiri dalam penampilan imejnya.
“Dia memiliki keterampilan diri yang hebat ketika beraksi di padang dan mempunyai semangat yang tidak mudah mengaku kalah.
“Kerana ciri-ciri itu, pihak kami melihat Apek layak dijadikan ikon. Kami berbangga kerana mempunyai seorang individu berkaliber untuk mewakili produk ini,” katanya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan